Waarom onze opdrachtgevers voor Faber kiezen
Wij laten ze graag zelf aan het woord.
Lees meer of bekijk onderstaande video’s
Sander Korff, Directeur/ eigenaar van Korff schilderwerken
Faber voelt voor mij als een HR partner die mij helpt om alle zaken rondom mijn personeel goed te regelen. Wij zijn een familiebedrijf. Daarom ben ik nooit op zoek geweest naar een partner die de massa doet, maar naar een HR partner die bij ons past. Dat is waarom ik samenwerk met Faber.
Jack Salet, Directeur/eigenaar van Schildersbedrijf Salet
Schildersbedrijf Salet is een van de oudste klanten van Faber. Eigenaar Jack Salet weet zich het eerste contact van jaren geleden nog goed te herinneren. “We hadden meteen een klik. De filosofie van Faber sprak me aan. Geen dikdoenerij, maar degelijkheid. En niet zoals je bij anderen in deze branche nog wel eens ziet gericht op het maken van uren, maar met als doel een beleidsmatige samenwerking.” Faber neemt de werkgeversrisico’s uit handen. Salet: “Faber neemt onze risico’s uit handen en dat doen ze goed. Ook hebben we af en toe een glaszetter of een behanger nodig en daar kan Faber dan ook voor zorgen. Er zijn drie belangrijke redenen waarom deze constructie mij bevalt: ik houd het risico buiten de deur, ik kan zo veilig met een inwerkperiode werken en het geeft me gemak en flexibiliteit. Het is dus veel meer dan uitzenden wat ze doen. Juist dat menselijke contact waardoor ik in het begin met Faber in zee ben gegaan, dat hebben we nog steeds. En natuurlijk lopen we wel eens tegen problemen aan, maar die worden altijd netjes opgelost. Als ik een schilder zoek, zoek ik iemand die past bij ons bedrijf, het werk leuk vindt, er plezier in heeft. Anderen hebben vaak in hun functieprofiel staan dat het een goede schilder moet zijn, maar dat volgt vanzelfsprekend als je je werk leuk vindt. En als het eens niet klikt, begeleidt Faber die schilder naar een werkplek waar hij beter past.” Kleinschaliger en meer ZZP’ers Salet ziet duidelijke ontwikkeling in de schildersbranche de afgelopen jaren. “Hadden we tien jaar geleden in Zwolle en omgeving een tiental bedrijven met dertig man of meer, nu is dat geminimaliseerd. Los van een aantal regionale spelers wordt het allemaal steeds kleinschaliger, er komen meer ZZP’ers. Juist omdat Faber met zijn dienstverlening streeft naar continuïteit en er niet op gericht is alleen maar productiepieken op te vangen, zie ik de toekomst met vertrouwen tegemoet.”
Hoe houden wij jou als klant, onze klanten tevreden?
Door persoonlijke aandacht, oprechte interesse en veel contact. Dit gecombineerd met slimme data. Waaronder een periodiek klanttevredenheid onderzoek uitgevoerd door een extern bureau: Doorsight.
Waar staan wij nu?
Uit het onderzoek van Doorsight blijkt dat 93% van onze opdrachtgevers zeer tevreden is, 44% is zelfs ambassadeur. Cijfers waar we trots op zijn, maar wat ons betreft zijn wij er nog niet. Wij blijven dagelijks streven naar 100%.